Salong Donna


Den 16 september har jag varit arbetslös i 5 månader. Hela fem månader! Förstår ni vad värdelöst?! Vissa kanske tycker att det borde vara skönt att vara ledig, men jag kan med gott smavete säga att endast de 2 första veckorna var skön. Då kunde man sova ut om dagarna och hinna med att göra det man inte annars hann med. Men nu då, efter fem månader står jag på exakt samma ställe och trampar om och om igen. Funderingar på flytt och jobb i Norge eller någon annastans i Sverige har jag hunnit funderat över men ingeting jag kännt har varit akuellt. Dels för att Nichlas har anställning på Scandic i Bollnäs och dels för att vi båda två trivs i Edsbyn och har köpt lägenhet här.

Som tur är så ska jag få börja med en tre månaders praktik i receptionen/bokningen på Salong Donna i Bollnäs. Jag är så upprymd av gläde och stolthet att få börja där. Den 21:a september börjar min praktik och pågår tom. den 21:a december. Därefter kommer (HOPPAS!) jag få en anställning hos dem :)





Kommentarer
Postat av: Anna

Vilket kul jobb det låter som, tror det passar perfekt för dig:D (även om det hade varit kul att få dig till Norge! ;p)

2009-09-03 @ 23:26:58
Postat av: Natha

Du sak fortsätta blogga människa ;) Kul med praktik och håller tummarna för fortsatt arbete där :) HAr sökt jobb på Birka båten så vi får väl se hur det blir med den saken :D Kram

2009-09-03 @ 23:33:48
URL: http://nalu89.blogg.se/
Postat av: Carro

Anna: Jag har sökt jobb i Norge och ska troligtvis dit och "provjobba" i slutet av månaden.. Fast det är i Trysil, är ju en bit bort från ditt hem :P Man måste tydligen fortsätta vara aktiv i arbetssökandet trots att man praktiserar :)

2009-09-03 @ 23:38:30
URL: http://carrovikstrom.blogg.se/
Postat av: Anna

Jaha, så du måste söka jobb ändå, drygt! Ja Trysil är väl en bra bit bort det.. inte för att jag är så bra på geografi men.



Det hade varit så kul om du kom och hälsade på mig lite, jag längtar hem så mycket nu!!

2009-09-07 @ 10:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0