Anna är hemma!


Min tös är hemma från Norge under veckan och hälsar på :) Hon kom i Söndags och igårkväll fick jag träffa henne! Vi har inte setts sen i juli månad så det var jätteroligt att träffa Anna igen :)

Vi firade annas hemkomst med att jag bjöd Anna och Lina på middag - kasslergratäng m. ris och färsk sallad


Recept:

Kassler
Matlagningsgädde
Mjölk
Senap (slots är godast)
Vetemjöl
Dragon
Purjolök
Riven ost

Knäpp på ugnen till 200 grader. Skär kasslern i strimlor. Hacka purjolöken i små bitar. Lägg purjolöken i botten av en ugnsäkerform och sedan kasslern ovanpå. Vispa ihop matlagningsgrädde, vetemjöl, senap och dragon i en skål. Tillsätt mjölk. Håll såsen över kasslern och strö sedan över riven ost. In i ugnen i ca 30-45 min.
Servera med ris eller potatis och sallad.


TIPS:
Låt den vakumförpackade kasslern stå ett tag efter att du strimalt den, då det kan bli mycket extra vätska i gratängen efter den.

Till salladen, tillsätt knorr grekisk salladsdressing! SUPERGOTT!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0