Jobb!


Helgen gick tydligen fortare än vad jag väntat mig!

Fredag:
Började dagen som vanligt med att kliva upp 07.00. Tog bussen till jobbet för första fredagen någonsin sedan jag börjat jobba i Bollnäs. Detta enbart för att jag skulle premiärjobba på Nya Tuppens Danskrog på fredagkväll och skulle åka med Rebecka hem efter kvällens slut.
På jobbet var det fullfart, men mitt upp i allt ringer min pappa och han låter inte alls okej. Då har han tydligen åkt in på hälsocentralen i Edsbyn och där har de skickat han vidare till Gävle i ambulans. Så arbetet gick mycket segare än vanligt de sista timmarna på SD. Efter flera samtal hit och dit kunde pappa äntligen konstatera att han mådde bättre och därmed jag också! Så jag följde med Christina hem efter stängning och jag lagade kyckling i ungen m. sås till oss två. Vi hann bara äta upp maten så skulle jag befinna mig på Tuppens. Där satt jag i Entrén hela kvällen och det var grymt trevligt folk där! Roligt att träffa på så pass många Edsbybor som man inte sett på länge :) Jag, Jossan, Jessika, Lina och Rebecka fick sluta vid stängningsdags och vi var hemma till kl 02.00.



Lördag:
Jossan övernattade hos mig då vi gick på bonden efter att vi kom hem från tuppens. Pappa ringde och väckte oss och jag skulle befinna mig hos honom i Roteberg till kl 14.00 där det vankades lunch. Pappas specialare - Fläskfilé m. kokt potatis, grönsaker och bea ;) Haha! Men gott var det och skönt att få träffa pappa igen efter omständigheterna under fredagen.
Under lördagen vankades det jobb återgigen och även denna dag i entrén. Allt flöt på som vanligt och nu känner jag mig hemma där ;) Hoppas jag får jobba fler gånger!

Söndag:
Efter jobbet i Lördags så följde jag med Lina hem och sov hos henne. Vi vaknade halv 1 idag, och det var skönt att sova ut! :)
Sedan har dagen mest spenderas i soffläge till tv-tittande. Nu längtas jag efter Trulle (-Nichlas, vi kallar varandra trulle och trullsan ibland, haha!) som befinner sig i Umeå hos Alexander och Alexandra. Han kommer hem imorgon eftermiddag, så jag träfffar honom i morgon kväll.

Hoppas ni har haft en trevlig helg!



Kommentarer
Postat av: Jenna

Haha det var lite dumt ;)Men men, nu är det gjort !

2009-11-09 @ 09:18:30
URL: http://gumsalumsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0