Molger rymde


Åh vilken dålig matte jag är! Mina katter är ju innekatter och har i stort sett bara varit ut en eller två gånger, obesrvera i koppel. I går följde jag med grabbarna till långhed som sagt och direkt därefter åkte jag hem till Lina. Jag brukar aldrig bry mig om vår balkongdörr står öppen eller inte, jag har tidigare tyckt att det är bra för katterna mina att vara ute på balkongen så de får friskluft. Jag kom hem vid halv 12 igår kväll och efter det lade jag mig och kolla på film. Därefter, vid 2 tiden, fyllde jag upp matskålarna till katterna och jag hade en märlkig känsla av att det bara var Rosa som gick och åt. Men Molger är den latase katten, eller mest sömniga av dem, så jag brydde mig inte om det. Kl halv 7 imorse kom pappa och hämtade mig för att han skulle till sjukan i bollnäs och operera sig. Han nämde då och undrade vart Molger höll hus, och som jag alltid svarar när någon frågar vart mina bäbisar är så sa jag "äh, han ligger väl och sover som vanligt". Jag skjutsade far min till bollnäs, kom hem, satt på datan ett tag och märkte lite mer om att Molger inte syntes till här hemma. Jag började genast leta, men fann ingen Molle! Jag väckte nikke och han hjälpte mig att leta, men vi fann han aldrig. Akut ringde jag min mor och hon påstod att Moger säkerligen hade hoppat ner från balkongen. Så jag trädde på Rosa koppel och gick genast ut och letade efter Mogler. Jag missade på han, sådär som man gör när man lockar på katter, och direkt hörde jag ett skrikande hjälp-mjau. Och där var han, min lille MOLLE! :) Han satt i höggräset, nedskiten och skakade. Stackarn! :(
Men nu är han nyduschad och jag ska börja ha bättre kolla på honom när han är ute på balkongen! :)






Kommentarer
Postat av: Ida

Men stackare,tur att hans mamma hittade han till slut:)

2009-06-02 @ 10:38:21
URL: http://edaidling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0