Nyheter på PL-Fronten


Vi hade möte tidigare idag på jobbet. Vår gamla VD, Heikki Kangas, kommer senast den 15 februari börja jobba hos oss igen. Det kommer att leda till att våran nuvarande VD, Elisabeth Andersson, återgår till sina gamla uppgifter - det administrativa såsom löner, bokföring, fakturering osv. Dvs. en del av mina uppgifter som jag har idag kommer hon att överta. Så nuläget för mig och mitt jobb är kritiskt, alltså jag kommer kanske inte att få behålla mitt jobb som ekonomiassistent. Men hur det löser sig återstår att se. Vi kommer att ha möte med den kommade VD:n inom de närmaste dagarna om hur vi ska lösa min situation. Förslag finns att jag antingen kommer att få behålla en del av mina arbetsuppgifter exempelvis faktureringen, post, telefon och optimering och att elisabeth sköter löpande bokföring. Eller att jag, ist för att bli arbetslös, blir placerad i produktion. Men om det går igenom återstår som sagt att se.
Så jag har nu blandade kännslor om detta. Jag var förberedd på att det skulle ske en förändring och att jag kanske skulle bli av med jobbet, men att allt skulle ske så snabbt, redan nästa månad hade jag inte förberett mig på. och som nuläget är så har jag ju bara tillsvidareanställlning, vilket innebär endast en måndas uppsägningstid. Lite skrämmande att jag kanske kommer att bli arbetslös redan i februari.
Elisabeth vill ha mig kvar och berömde mig med finfina ord idag. Hon är väldigt nöjd med mig och ska göra allt hon kan för att få ha mig kvar :) Det känns positivt och skönt, att man ändå trots min unga ålder, är erfaren och eftertraktad!

Kommentarer
Postat av: Josse

Får hoppas det ordnar sig baby! Talk to you later, jag jobbar som ett ass för tillfället. Det är kallt som backen behöver snö.... KRAM

2009-01-16 @ 04:09:16
Postat av: Carro

Josse:

Ja, jag har sett att det sprutas snö för fulla muggar nu i dagarna :) Joviss löser det sig alltid, men frågan är ju bara hur och när. Som sagt snackar vi mer sen. PUSS!

2009-01-16 @ 08:54:14
URL: http://carrovikstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0