Jag trodde..


Ja, jag trodde ärligt att jag inte skulle ha dagarna fyllda med ärenden när jag blev arbetslös. Men så igår kom jag på att det var hög tid för att putsa fönster i lägenheten och göra vårfint! Jag vaknade inte förrän kl. var halv 12 och jag satte genast i gång och började stryka gardiner som jag hade tvättat under söndagen. Ända fram till kl. 8 i gårkväll höll jag på med min vårständingm och jag är inte klar än!
Vi har ju så många fönster som ska putsas, så många gardiner som ska strykas,  bord, stolar, hyllor och golv som ska tokas! Usch, jag blev så less att jag tog mig en paus.
Jag tog vara på pausen och tog bilen till PL-Glas en sväng för att hälsa på och visa den FINA bilen som jag köpt!
Nu är jag hemma igen. Sitter i soffan och klurar på hur jag ska skriva i mina kassakort till A-kassan. Det ska vara korrekt ifyllt och underskriven innan man skickar in dem. Även lördagar och söndagar ska fyllas i, glöm inte det.

En rök på balkongen är vad som väntar, men först ska jag koka kaffe!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0