2008-11-28


Ett nytt inlägg kan betraktas som ett nytt liv, varför inte?


Det var länge sedan jag bloggade och nu känner jag mig på hugget igen! Det är trevligt med bloggar, och när jag skriver av mig känner jag ett visst brus inom mig och får mer koll på tillvaron.
Sist jag skrev var nog i tidig februari i år, och nu befinner vi oss i sent november. Detta kommer även att innebära att jag kommer att inleda mitt 20:e år som människa på jorden här den sista november :) Det ska därför firas med massa godsaker i helgen. Dels så festar vi tjejer av oss på lördag hemma hos mig och Nichlas med både middag, alkohol och det goda till. På söndag är det den 1:a advent och även så min efterlängtade födelsedag. Då kommer familjen och släkten och fikar, strax efter dans kring granen är avslutat på julskyltningen.

Idag är det fredag, fredag den 28 november 2008. En minnesvärd dag skulle jag kunna tänka mig för ikväll drar vi iväg på en hemlig julresa med jobbet som jag och chefen har arrangerat. Mer om det kan ni läsa sen. Så som ni ser så är min helg FULLBOKAD! Vilket jag finner mig perfekt start på en perfekt helg.

Apropå ingenting och ingenting alls så blir det framsteg lägenheten, sakta med säkert som man brukar säga. Kan försöka lägga ut lite bilder så ni får se vad vi gjort hittills och varför det tagit sådan lååång tid.
Mitt uppe i all renovering så har jag startat vår julpyntning. Redigan mysigt blev det! Men jag skippar nog julgardiner, för jag satte precis upp mina vanliga gardiner känns det som. Men det börjar finna sig hemtrevligt hemma hos oss nu, förutom våra grannar på undervåningen som har mage till att klaga på oss minst en gång varannan vecka. Är det inte att vi går hårt på golvet så är det att vi renoverar eller hoppar och dansar. Men styrelsen i vår bostadsrättsförening står på vår sida och ska försöka hjälpa oss ut ur det här, så det känns tryggt och skönt.

Katterna mår bara bra, eller jag vet inte hur Rosa mår efter natten strul. Jag glömde henne ute på balkongen hela natten, hon måste ha sprungit ut när jag var ut och rökte i går kväll innan jag la mig. Sen har Rosa även blivit könsmogen så där har jag fött börja ge henne katt P-piller. Trumsan blir stor! :)

Rosa 6 veckor

Nu ska jag gå ner i fikarummet och ta mig en kopp kaffe och snacka lite strunt, sen blir det hårdjobba så jag hinner hem till den "hemliga" julresan vi ska på ikväll.




Kommentarer
Postat av: Rebecka

haru inskaffat en ny blogg! Bra så att jag kan hänga med lite i ditt liv. Synd att jag inte kan vara med och fira din födelsedag, men nästa helg kommer jag hem och då ska du få en födelsedagskram, dedu, inte illa! LOVE.

2008-11-28 @ 12:22:24
Postat av: camilla

härmar du mig va? ;D

2008-11-28 @ 15:49:24
Postat av: Carro

Rebecka:

Ja, jag kännde att det var dax för en sådan igen. Börja blogga igen du med så jag kan hålla koll på dig! :P Vi ses nästa helg baby! PUSS

2008-11-29 @ 12:58:32
Postat av: Carro

Camilla:

Jag härmar ingen :P

2008-11-29 @ 12:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0