Skåne skakades i natt


Jag läser i bloggar, nyhetsmagasin och hör hur de talar om det på jobbet, jordskalv i skåne tidigt imorse. De mätte den upp till 4,7 i richterskalan, det är ju skrämmande! Jag har alltid trott att vi i sverige inte kan drabbas utav varken jordbävningar eller orkaner. Men nu har det drabbat skåne av båda delarna. Orkanen Gudrun nådde ju skånde för ca 3 år sedan, år 2005. Jag har faktiskt ingen bra förklaring på varför jag har tänkt så, men jag har för mig att det var någon som sa det till mig när jag var liten, haha! Hoppas ingen skadade sig nu imorse iaf.



I eftermiddag blir det glögg & pepparkakor på jobbet, med julklappsutdelning och lite annat gott till :)

Ikväll kommer jag att sakna desperata hemmafruar, vad i all världens dagar ska jag nu kolla på tisdagar?


Jobbet skriker efter mig!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0