Räkningar


Nu är denna månadens räkningar betalda, synd att man måste betala räkningar vid jul. Om tio dagar får jag lön och den kan jag lova er att den är efterlängtad! Nichlas fick sin lön idag så jag får leva på honom i tio dagar :)
Morfar var här igår och tog betalt för all materialkostand på elgrejer som vi bytt ut i lägenheten, det gick på 8 000 kr! Sved till lite gran där i plånboken vill jag säga. Men som sagt är det ny löning igen om tio dagar, så då hoppas jag att jag inte bör märka av den det satans räkningen.


Så här känns min spargris just nu


Jag funderar på om jag ska baka julgodis någon dag den här veckan och torsdag känns som en bra dag för lite julbak :) Det blir nog knäck, pepparkakor, lussebullar och hemgjord sunrise eller vad dom heter, haha!

Ikväll blir det bara att ta det lungt, känner att jag inte sovit nå bra alls inatt, då jag vaknade vid 01.20 av att katterna har fått tag i en julgranskula som det sprang runt och lekte med - UNDER SÄNGEN! Skapligt less blev jag så jag slängde ut dem i hallen :)

Nichlas har tillochmed (!!) bytt lampa i hallen idag, alles själv :) Duktig han börjar bli lillpojken, HAHA! Men ni som känner honom vet att han nog aldrig ens hängt upp en tavla själv på väggen.
Det var som första gången när vi skulle spela tv-spel hemma hos mig på mårtes för något år sedan. Jag sa då åt honom att koppla in tv-spelet i tv:n medan jag gjorde ordning fika till oss. När jag kommer tillbaka står han fortfarande med kablarna i händerna och frågar mig hur man gör. Det var bara att sätta in en skartkabel i tv:n och sedan kontakten i väggen, så var det klart! Ett bra exempel på en lite mindre händig man.

Dagens middag: Fläskpannkaka med hallonsylt och ett stort glas mjölk!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0