Julbak


Jag ber om ursäkt för min dåliga uppdatering, men hela kvällen igår gick åt för bakning. Trots att jag inte bakade allt som jag borde ha gjort igår så tog det mig ca tre timmar. Jag var helt slut i ryggen efteråt. Haha! Jag hann iaf med att göra klart knäck, sunrise och saffransbullar :) Sedan kom erik, rebecka och lina på besök och självklart blev de bjudna på mina nygjorda julbak & Glögg.
Idag tog jag med tio saffransbullar till jobbet och bjöd på. de har inte vågat öppna påsarna ännu, men klockan är lite väl tidig än kanske. Får se framåt eftermiddagen om de är slut, och om de är det så tyder det ju på att bullarna var goda! :)
Ikväll ska jag fortsätta med mitt bakande, det blir dels pepparkakor och amerikanska snickers. GOTT!
I övrigt så kommer helgen att bli skapligt lungn för min del, som det ser ut nu iaf. Det kommer att inhandlas de skista julklapparna på lördag, och det är nog det enda jag har planerat. Nichlas jobbar hela helgen och på söndag åker han vidare till Hammarby på bandy. Och ni, det är bara fem dagar kvar tills tomten kommer! Wehooo :)


Jag vågade inte knäppa kort på mina egna lussebullar
för de blev inte lika vackra som dessa.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0