Guldtema


Jag och lina var ute och gick ikväll. Vi gick först till hotellet för att köpa fribiljetter till annandagen, sedan fortsatte vi att gå mot lillbo - mot gårdstjärnsberget, tog av mot lillbo och dalrundan, fortsatte upp mot fallrisgatan och faluvägen, förbi elofssons och mot IP. Skönt utochgå väder, nollgradigt skulle jag tro :) Nästan hemma begav vi oss upp till emil för att kolla in lägenheten, men han skulle till att flytta därifrån. Så jag hann aldrig se hans inredning, synd.

Julklapparna är nu snart jätteklar, har bara pappas sista kvar och kanske en julklapp till min yngsta syster, matilda. Ska försöka få det överstökat i helgen.
Och riktigt julmysigt har vi fått här hemma nu, man känner att det snart vankas julafton! Årets julinredningstema är GULD, då jag har guldkulor i fönster, guldsjulstjärnor, guld kulor och krimskrams i granen, guldjulpapper till klapparna, guldlyktor mm. Det passar perfekt in till våra möbler och vår soffa! :)


Snart kommer nog nikke in genom dörren och han nämde tidigare på telefonen att vi kanske ska på julbord på scandic på julaftonslunchen. Jag, nichlas och hans familj har VIP ;) Det ni! Han jobbar nämligen de dagar som är kvar av julborden på scandic och eftersom han jobbar eftermiddag och kväll under självaste julaftonen så tycker han att vi är värd att fira någon jul överhuvudtaget tillsammans, och vad skulle inte passa bättre än ett julbord på hotell!? :)



Nu är det godnatt, missarna gnäller och vill mysas :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0